اجرای نقاشی دکوراتیو

موبایل

آدرس

تهران

اجرای نقاشی دکوراتیو

نقاشی دکوراتیو سبکی جدید در معماری داخلی می‌باشد که زیاد شناخته شده نیست و اغلب با هنر پتینه کاری که نوعی حالت قدیمی و آنتیک به اشیا و سطوح می‌بخشد مشابه گرفته می‌شود. در اجرای نقاشی دکوراتیو از رنگ‌های مختلف و الهام بخش استفاده می‌شود که محیط کار یا زندگی ما را زیبا می‌کنند و روح می‌بخشند.

اجرای نقاشی دکوراتیو در یک ساختمان مستلزم انتخاب رنگ‌هایی متضاد و متناسب با شرایط و کارکرد محیط و نوع وسایل و لوازم موجود در آن می‌باشداجرای نقاشی دکوراتیو با ابزار و وسایلی پیشرفته و با تکنیک‌هایی حرفه‌ای توسط افرادی متخصص اجرا می‌شود. نقاش متخصص با انتخاب رنگ‌های متضاد در اجرای نقاشی دکوراتیو می‌تواند نوعی هماهنگی در محیط اطراف ایجاد کند. رنگ‌های انتخابی باید با اجزا و وسایل محیط هارمونی داشته باشند.

رنگ‌ها و مواد مورد استفاده در نقاشی دکوراتیو

برای اجرای نقاشی دکوراتیو می‌توان از رنگ‌های روغنی، رنگ‌های اکریلیک، رنگ‌های مولتی‌کالر، چرم رنگ دکوراتیو و یا کامپوزیت استفاده کرد. هر کدام از این رنگ‌ها و مواد ویژگی‌های خاصی دارند و برای محل خاصی قابل اجرا هستند. در گذشته بیشتر این مواد تولید داخلی نداشتند و باید از کشورهای آمریکا، آلمان و ایتالیا خریداری می‌شدند که بسیار گران بودند اما چند سالی است که بعضی از مواد اجرای نقاشی دکوراتیو مثل رنگ‌های مولتی‌کالر در داخل کشور تولید می‌شوند و به فروش می‌رسند.

 

پایه کار برای اجرای نقاشی دکوراتیو

 منظور از پایه کار همان سطح، محل یا وسیله ای است که دکوراتیو بر روی آن انجام می‌شود. محل اجرای نقاشی دکوراتیو می‌تواند بوم یک تابلونقاشی، سقف، ستون، دیوار، کاشی، شیشه‌ و... باشداجرای نقاشی دکوراتیو حتی بر روی پارچه و چوب هم امکان پذیر است. همچنین در نقاشی دکوراتیو از ورقه های نازک طلا، مس، روی و ... هم می‌توان استفاده کرد و این ورقه‌ها با موادی خاص بر روی سطوح مورد نظر قرار می‌گیرند.

آدرس

تهران

موبایل