تعمیرگاه تخصصی فوتون دیزل

موبایل

آدرس

تهران - کیلومتر 10 بزرگراه سعیدی - بعد از چهار دانگه - میدان مصلی - گاراژ قاسمی - روبروی بانگ پارسارگاد

تعمیرگاه تخصصی فوتون دیزل

اگر کلمه آفرود (Off-roud) را شنیده­اید بهتر است بدانید معنی لغوی این کلمه «خارج از جاده» می­باشد. آفرود سواران کسانی هستند که با ماشین­های دو دیفرانسیله مجهز، به رانندگی در مکان­های سخت مثل کویر و کوهستان می­پردازند.

ماشین­های آفرود باید دارای تفاوت­هایی با دیگر ماشین­ها باشند که بتوانند در شرایط سخت جاده دوام بیاورند. مهم­ترین مشخصه آفرود سواران ماشین­های حجیم و مجهز به تایرهای بزرگ است. البته باید اشاره کرد که هر تایر برای یک مسیر مخصوص مناسب است. تایری که در کویر و روی شن و ماسه استفاده می­شود با تایر کوهستان متفاوت است.قدرت موتور ماشین­های آفرود باید بسیار بالا باشد. در این متن دلیل راه­های تقویت موتور جهت ماشین­های آفرود را بیان می­کنیم. تعمیرگاه تخصصی فوتون دیزل از تعمیرگاه­های مخصوص برای ماشین­های آفرود هستند. 

راه­های تقویت موتور جهت ماشین­های آفرود

موارد بسیاری در قدرت موتور یک ماشین تاثیر می­گذارند. تقویت کردن جداگانه این موارد به تقویت موتور جهت ماشین­های آفرود کمک می­کند. چندین راه مناسب و به صرفه برای تقویت موتور جهت ماشین­های آفرود وجود دارد که به اختصار بیان می­کنیم.

  • کاهش وزن

با حذف آپشن­های اضافی خودرو می­توانید ماشین خود را سبک­تر کنید که این موضوع مستقیما روی کارکرد موتور تاثیر می­گذارد و باعث شتاب بالاتر و کارایی بیشتر خودروی شما می­شود. شاید این امکاناتی که از خودروی خود حذف می­کنید زیبایی آن را کمتر کند و یا دل کندن از آن­ها کار سختی باشد، اما صد درصد به سلامت موتور آن کمک می­کند.

  • ارتقاء سیستم تعلیق

سیستم تعلیق در یک ماشین سه وظیفه اصلی دارد. این سیستم با وجود فنرهای خود پایداری خودرو را کنترل کرده و تایرها را در تماس با جاده نگه می­دارد و نمی­گذارد در دست اندازها و بالا و پایین­های جاده ماشین از کنترل خارج شود.

با وجود کارایی­های این سیستم حتما باید متوجه اهمیت آن در یک ماشین آفرود شده باشید. همانطور که اشاره شد ماشین­های آفرود برای رانندگی در شرایط سخت جاده­ای هستند و برای این هدف باید سیستم تعلق خوبی داشته باشند تا هم سلامت راننده و سرنشینان تضمین شود و هم به ماشین آسیبی نرسد. بنابراین تقویت سیستم تعلیق در ماشین­های آفرود بسیار مهم است.

  • تقویت ترمزها

زمانی که از ترمز ماشین استفاده می­کنید، لنت­ها اصطکاکی به دیسک موتور فشار وارد کرده و باعث ایجاد گرما می­شوند. هرچه ترمز قوی­تر باشد اصطکاک بیشتر و به طبع آن گرمای بیشتری تولید می­شود. گرمای بیشتر از حد موتور باعث جوش آوردن ماشین می­شود. پس باید موتور خنک کاری شود.

حالا تصور کنید در یک جاده پر سنگلاخ و ناهموار هستید. چقدر نیاز به استفاده از ترمز دارید؟ تقویت سیستم ترمز راهی هزینه­بر اما مفید برای تقویت موتور جهت ماشین­های آفرود است. با این کار، ترمزها در جایی که زیاد استفاده می­شوند کارکرد خوبی از خود نشان داده و موتور را بیش از حد گرم نمی­کنند.

  • تعویض فیلترها و تقویت تنفس خودرو

با تنفس بهتر خودرو عمل احتراق صحیح­تر انجام شده و راندمان کاری ماشین بالاتر می­رود. جنس و کیفیت فیلتر هوا مهم است. با تعویض فیلترهای خودرو هر چند ماه یکبار، به این موضوع کمک می­کنید. با تعویض فیلتر هوا علاوه بر اینکه باعث افزایش طول عمر موتور می­شوید بلکه در هزینه تعمیر موتور نیز صرفه جویی می­کنید

روغن فیلتر هوا مخصوص ماشین­های آفرود یکی از مواردی است که برای تقویت فیلتر هوای خودرو می­توانید استفاده کنید.

  • نصب استرات بار

استرات بار میله­ای است که بخش جلویی ماشین و در قسمت اتصال چرخ­های جلو با اتاقک نصب می­شود. این وسیله استیلی یا آلومینیومی فرمان پذیری چرخ­های جلو را بالا برده، به سیستم تعلیق خودرو کمک بسیاری می­کند و همچنین باعث کنترل پذیری بیشتر ماشین می­شود.

برخی ماشین­ها خود دارای استرات بار هستند، اما اگر ماشین آفرودی دارید که به فکر تقویت موتور آن هستید نصب این میله راهی مناسب و سودمند است.

  • استفاده از رینگ و تایرهای پهن­تر و بزرگ­تر

همانطور که احتمالا مشاهده کرده­اید ماشین­های آفرود دارای رینگ و تایر بزرگ هستند. این پهن بودن و بزرگ بودن رینگ و تایرها علاوه بر زیبایی خودرو به تقویت موتور جهت ماشین­های آفرود کمک می­کند.

در ماشین­های آفرود به دلیل شرایط محیطی باید کنترل زیادی روی هدایت ماشین داشت. دلیل اینکه خیلی از تایرهای آفرود سواران بزرگ است هم همین است. این تایرها باعث هندلینگ بهتر خودرو شده و مخصوص شرایط سخت محیطی طراحی شده­اند.

در نهایت باید گفت که برای تقویت موتور جهت ماشین­های آفرود اولین کار، مراقبت بسیار زیاد و دقت در نگهداری خودرو است. اهمیت دادن به سلامت خودرو و ماشین از شاخصه­های مهم یک آفرود سوار است. بهترین کار برای تقویت موتور جهت ماشین­های آفرود مراجعه به تعمیرگاه تخصصی فوتون تانلند است. این تعمیرگاه در ساختن اواع یا یاتاقان نیز تخصص دارد.

آدرس

تهران - کیلومتر 10 بزرگراه سعیدی - بعد از چهار دانگه - میدان مصلی - گاراژ قاسمی - روبروی بانگ پارسارگاد

موبایل