خط تولید نخ

موبایل

آدرس

تهران - بازار

ساخت و راه اندازی خط تولید نخ 

افراد، برای شروع سرمایه گذاری در صنایع مختلف، نیازمند مهندسانی کاربلد در آن حوزه هستند. چنین مهندسانی می توانند در شروع کار و طراحی و راه اندازی خط تولید به سرمایه گذاران کمک شایانی کنند. همچنین در مرحله گسترش یا تغییر روند کارخانه، مهندسین مشاور می توانند متحد بزرگی در کنار شما باشند، اما این فقط زمانی رخ می دهد که آن ها نیازهای خاص شرکت و کارخانه شما را بررسی کرده و به آن ها آگاه باشند. رقابت در بازار هر روز شدت بیشتری می یابد. تولیدکنندگانی که دنیا را تغذیه می کنند ، تحت فشار قرار می گیرند تا محصولات جدیدی را با روشی کم هزینه ، سریع و کارآمد تهیه کنند. در نتیجه، سود پردازنده های موفق مواد تولیدی به شدت تحت تأثیر عملکرد خطوط تولید آن ها قرار می گیرد. یکی از دلایل عمده عملکرد پایین، راه اندازی تجهیزات ضعیف است. مهندسین مشاور برای تأمین نیاز ، طراحی و ارائه خدمات ساخت و ساز برای خطوط تولید جدید و به منظور پاسخگویی به نیازهای دقیق برای کارایی، بهره برداری و راندمان بالا ، با مشتریان در ارتباطی مستقیم هستند.


راه اندازی خط تولید نخ و طناب پلاستیکی


تولید نخ توالی فرآیندی است که الیاف خام پنبه را به نخهایی مناسب برای استفاده در محصولات نهایی مختلف تبدیل می کند. برای تولید طناب های پلاستیکی نیز فرآیندهای مختلفی نیاز هست که در ادامه به روش راه اندازی خط تولید نخ و طناب پلاستیکی که بسیار شبیه به هم می باشند، می پردازیم.

طراحی خط تولید، یکپارچه سازی ماشین آلات مختلف، برای اطمینان از روان بودن تولید محصول و انتقال با سرعت مطلوب از یک دستگاه به دیگری است. خطوط تولید مدرن، ایجاد انواع نخ و طناب پلاستیکی را به عهده داشته و نیازهای فرایند را برای انواع مختلف برطرف می کنند. با تغییر طرح و اندازه ، انعطاف پذیری خطوط بسیار مهم شده و یک عامل چالش برانگیز در روند ادغام خط ها است. مهندسان مشاور می توانند با تهیه مشخصات دستگاه که نیازهای مختلف مالک را برآورده می کند، طراحی خط را انجام دهند. عواملی که باید در طراحی خط تولید در نظر بگیرید عبارتند از:


  • روش ها و مشخصات اتصال ماشین آلات ، از جمله انواع مختلف سیستم های نقاله.
  • جابجایی مناسب مواد اولیه برای به حداقل رساندن طول خط تولید.
  • ادغام ماشین آلات با نوع عملکرد ، مانند اتصال فرآیندهای متناوب و ماشین آلات با حرکت مداوم.
  • ایجاد حائل و ذخیره سازی فضای مورد نیاز بین ماشین آلات.
  • معماری مناسبی برای ارتباطات ماشینی لازم است تا همه دستگاه ها به طور هماهنگ عمل کرده و یک خط تولید پیوسته ایجاد شود.
  • زیرساخت ها و تاسیسات ساختمان را برای اطمینان از نیازهای دستگاه ارزیابی شوند.

ایجاد خط تولید

ایجاد خط تولید نیز یک مرحله مهم در راه اندازی خط تولید نخ و طناب پلاستیکی موفق است. طراحی و تجهیزات عالی نمی توانند بر نصب ضعیف غلبه کنند. غالباً تخصص و آموزش در راستای قرار گیری دستگاه ریسندگی نخ و یا نقاله ها حرف مهمی را در ایجاد خط تولید می زنند. در مورد طناب پلاستیکی نیز دستگاه هایی مثل اکسترودر، کلاف کن و ... به طرزی باید کنار هم قرار بگیرند که کمترین فضای ممکن را اشغال کنند تا هزینه اجاره یا خرید کارخانه به شکل قابل توجهی کاهش یابد.

راه اندازی خط تولید

راه اندازی، هر عاملی را که تعیین می کند چگونه تجهیزات خط شروع به کار خواهند کرد در نظر گرفته است. برای مدیریت فرایند راه اندازی خط تولید نخ و طناب پلاستیکی ، مالک باید یک طرح جامع راه اندازی را پیش برد و از آن پیروی کند.

برخی از مؤلفه های اصلی برنامه عبارتند از:

  • شناسایی نقش ها و مسئولیت های تیم.
  • ایجاد یک برنامه و بودجه راه اندازی که شامل آموزش ، آزمایش و تاریخ های شروع راه اندازی خط تولید نخ و طناب پلاستیکی است.
  • به دست آوردن لوازم اولیه و قطعات یدکی و تأیید در دسترس بودن آن ها در هنگام راه اندازی.

تهیه تجهیزات

تهیه تجهیزات برای برنامه کلی راه اندازی خط تولید بسیار مهم است و اغلب نتایج کارایی نهایی خط جدید را هدایت می کند. امروزه ، تهیه تجهیزات اغلب بر تحویل الزامات مشخصات و پیش آزمایش ، تأکید بر تحویل سریع مسیر و قیمت پایین دارد.  در این بین تجهیزات لازم برای تولید نخ همچون دستگاه ریسندگی اوپن اند و رینگ و تجهیزاتی چون اکسترودر، کلاف کن و انکوباتور برای تولید طناب پلاستیکی باید در نظر گرفته شوند.

آدرس

تهران - بازار

موبایل