شرکت بازرگانی افرا اکسون

تلفن

موبایل

آدرس

آذربایجان غربی - بازرگان - روبروی پمپ بنزین - ساختمان آراز - طبقه ۱۱ - واحد ۲۸ | دفتر تهران میرداماد -کازرون جنوبی - کوچه رامین - پلاک ۲۰ - طبقه ۱ - واحد ۲

ترخیص کالا از گمرک بازرگان و بندرعباس | شرکت بازرگانی افرا اکسون

ترخیص کالا از گمرک بازرگان و بندرعباس به مجموعه اقداماتی گفته می شود که در طی آن کالایی از گمرک بازرگان یا بندرعباس به کشور وارد می شود. به عبارت کلی ترخیص کالا از گمرک بازرگان و بندرعباس به معنای صدور مجوز های لازم برای ورود یک کالا از این 2 گمرک به داخل کشور می باشد که معمولا خود فرد وارد کننده و در صورت نیاز شرکت های مختلف این کار را در راستای قوانین کشور انجام می دهند. امروزه با رشد تجارت و پیشرفت کشور ها صادرات و واردات به امری ضروری و لازم برای کشورهای جهان و از جمله کشور عزیزمان ایران شده است. انجام صادرات و واردات به کشور از چندین گمرک صورت می پذیرد که در این مطلب ما به موارد ترخیص کالا از گمرک بازرگان و بندرعباس و شرایط لازم آن می پردازیم. معمولا برای ورود یک کالا به کشور باید در ابتدا آن را به گمرک تحویل دهید که پس از انجام مراحل مربوطه کالای مورد نظر اجازه ورود به کشور را پیدا می کند. البته مراحل لازم جهت ورود کالا کمی پیچیده می باشد که اکثر افراد می توانند به صورت مستقل آن را انجام دهند و یا با کمک شرکت های بازرگانی مانند افرا اکسون کالای خود را به کشور وارد کنند.

گمرک بازرگان و بندرعباس

گمرک بازرگان و بندرعباس به عنوان 2 گمرک راهبردی در کشور به حساب می آیند که در ادامه به موارد و شرایط ترخیص کالا از گمرک بازرگان و بندرعباس می پردازیم.

  • گمرک بازرگان

شهر بازرگان یکی از شهر های مرزی کشور می باشد که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. سالانه بخشی از واردات و صادرات کشور از گمرک بازرگان صورت می گیرد. واردات و ترخیص کالا در بازرگان معمولا برای کالا ها و موارد خشک صورت می گیرد که برخی از این اقلام شامل انواع پوشاک، ظروف، لوازم پلاستیکی، لوازم تزئینی و انواع پارچه ها می باشند و از آنجا گمرک بازرگان در مرز زمینی قرار گرفته است واردات و صادرات توسط ترانزیت انجام می شود. ناگفته نماند که صادرات از گمرک بازرگان به کشور های اطراف ایران مانند ترکیه، آذربایجان، گرجستان و برخی دیگر از کشور ها صورت می گیرد که موارد صادراتی به طور خلاصه شامل سنگ های قیمتی، قطعات تریلر و سنگ منگنز می باشند. ترخیص کالا در بازرگان به عنوان یک فعالیت مناسب جهت سود آوری برای کشور به شمار می رود.

  • بندرعباس

بندرعباس به عنوان کلیدی ترین بندر تجاری ایران محسوب می شود که این شهر محل صادرات و واردات انواع کالاهای اساسی و مورد نیاز کشور می باشد. صادرات و واردات از گمرک بندرعباس به وسیله کشتی صورت می گیرد و اکثر کشور ها محصولات خود را جهت مبادله به این بندر منتقل می کنند. ترخیص انواع کالا در بندرعباس

به کمک 2 گمرک شهید رجایی و شهید باهنر صورت می گیرد. ترخیص انواع کالا در بندرعباس برای موارد فاسد شدنی مانند گوشت که از سایر کشور ها وارد می شود با توجه به شرایط آب و هوایی بندرعباس باید سریع انجام شود و در صورت اندکی تعلل موجب برآورد خسارت مالی سنگینی خواهد شد.

  • شرکت بازرگانی افرا  اکسون

    ترخیص کالا از گمرک بازرگان و بندرعباس همواره به عنوان یکی از زمان بر ترین فعالیت ها به شمار می رود. مجموعه شرکت بازرگانی افرا اکسون فعال در زمینه ترخیص کالا از گمرک بازرگان و بندرعباس می باشد که می تواند ترخیص انواع کالا در بندر عباس و همچنین ترخیص کالا در بازرگان را به سریع ترین زمان ممکن انجام دهد. این مجموعه با سابقه چندین ساله در زمینه ترخیص کالا از گمرک بازرگان و بندرعباس شرایط آسان و راحتی را برای تمامی افرادی که می خواهند کالای مورد نظر خود را به کشور وارد و یا خارج کنند به وجود آورده است. شرکت بازرگانی افرا اکسون با تلاش بی وقفه و با بکارگیری کارکنان مجرب و سخت کوش سهم عمده ای از این تجارت را از آن خود کرده است.

مراحل ترخیص کالا از گمرک بازرگان و بندرعباس

ترخیص کالا از گمرک بازرگان و بندرعباس دارای شرایط و ضوابط خاصی بوده که این شرایط تقریبا برای تمامی گمرک های کشور یکسان می باشد. اکثر افراد و شرکت هایی که می خواهند در جهت ترخیص کالا از گمرک بازرگان و بندرعباس اقدام کنند می بایست نکات و موارد زیر را در جهت ترخیص انجام دهند.

  • ورود و ارائه اطلاعات لازم از طریق سامانه EPL

  • پرینت و چاپ اظهارنامه گمرکی

  • گرفتن کوتاژ مورد نظر و تعیین مسیر

  • بررسی و ارزیابی کالا توسط اطلاعات ارسالی

  • دریافت تمامی مجوز های مورد نیاز

  • بررسی هزینه و تعرفه ها و تطبیق کالا توسط کارشناس به صورت مجازی

  • پرداخت هزینه به صندوق

  • اجازه بارگیری

  • ارائه قبض انبار

  • خروج کالا از گمرک

  • هزینه لازم جهت ترخیص کالا

    هزینه ترخیص کالا از گمرک بازرگان و بندرعباس شامل مواردی می باشد که هرکدام از آن ها ممکن است نسبت به شرایطی مانند تعداد، حجم بار و شرایط نگهداری بار، تغییر کنند. این هزینه ها شامل حمل و نقل، انبارداری، بارگیری، آزمایشگاه، کارشناس کالا، تخلیه و بدرقه کالا می باشند که این هزینه هنگام ترخیص کالا از گمرک بازرگان و بندرعباس از شخص صاحب بار دریافت می گردد.


آدرس

آذربایجان غربی - بازرگان - روبروی پمپ بنزین - ساختمان آراز - طبقه ۱۱ - واحد ۲۸ | دفتر تهران میرداماد -کازرون جنوبی - کوچه رامین - پلاک ۲۰ - طبقه ۱ - واحد ۲

تلفن

موبایل