شرکت صنعت گستر خورنگان

تلفن

موبایل

آدرس

کرج - ابتدای مطهری

شرکت صنعت گستر خورنگان

 پلی آلومینیوم کلراید که به اختصار پک نامیده میشود به دو گروه (پک گرید صنعتی و گرید خوراکی تقسیم بندی میشود، پلی آلومینیوم کلراید صنعتی و خوراکی ، که به اختصار پک نامیده می شود دارای کاربردهای فراوانی در صنعت می باشند پک ها کاربرد فراوانی در تصفیه آب و پسابهای صنعتی و فاضلابها دارند، حذف کدورت و مواد کلوئیدی معلق در آب که باعث رنگ، بو و طعم نامطبوع در آب را بعهده دارد.


جایگاه پلی آلومینیوم کلراید در صنعت تصفیه آب


تصفیه و خالص‌سازی آب به عنوان یکی از حیاتی‌ترین مواد مورد استفاده انسان همواره به عنوان یک چالش مطرح بوده‌است. تصفیه آب شامل آب‌های آشامیدنی، پساب‌های کشاورزی، آب برای نیروگاه‌های حرارتی، دیگ‌های بخار و استخرهای شنا می‌شود. اولین مرحله فرآیند تصفیه آب زدودن ذرات جامد معلق و رنگ‌ها است که به این مرحله انعقاد می‌گویند. ترکیبات سولفات آلومینیوم، ترکیبات آهن و اکسید منیزیم از جمله عمده‌ترین موادی هستند که برای این مرحله استفاده می‌شوندپلی آلومینیوم کلراید در کنار آلومینیوم کلروهیدرات و پلی آلومینیوم کلروهیدرات در دهه 90 میلادی به عنوان یک جایگزین بسیار مناسب برای منعقدکننده‌های قدیمی‌تر معرفی شد. این ماده که به اختصار پک نامیده می‌شود یک پلیمر معدنی است که به دو شکل جامد کریستالی و مایع تولید می‌شود. فرمول شیمیایی این ترکیب Al2(OH)nCl6-n است که به طور عمده از فرم Al2(OH)5Cl استفاده می‌شودپلی آلومینیوم کلراید از رایج‌ترین منعقدکننده‌های مورد استفاده در کشورهایی نظیر ژاپن، آمریکا، فرانسه، ایتالیا و کانادا است. ایران نیز به تازگی به جمع تولیدکننده‌گان و مصرف‌کنندگان این ماده سودمند پیوسته است و  پلی آلومینیوم کلراید در دو گرید صنعتی و خوراکی به راحتی در دسترس مصرف‌کنندگان قرار گرفته‌است. شرکت صنعت گستر خورنگان واقع در شهر کرج از واردکنندگان عمده این محصول در دو گرید مورد استفاده می‌باشد


مزایای پلی آلومینیوم کلراید


·         زمانی که از پلی آلومینیوم کلراید استفاده می‌شود میزان اسیدی شدن آب کمتر است و به تبع خنثی کردن آن آسان‌تر انجام می‌شود.

·         همان‌طور که اشاره شد مقدار منعقد کننده استفاده شده در این مورد کمتر است و این باعث می‌شود که عمل زدودن منعقد کننده در انتهای فرآیند نیز آسان‌تر باشد.

 

آدرس

کرج - ابتدای مطهری

تلفن

موبایل