شرکت پودر ماهی دریا کنار

موبایل

آدرس

بابلسر - شهرک صنعتی میر رود

تولید وتوزيع انواع پودر ماهی

پودر ماهی عبارتست از محصول جامد فرآوری شده ای که از آبگیری، پختن، جداسازی، خشک کردن و آسیاب ماهی یا ضایعات آن به دست می آید. پودر ماهی دارای سطح بالایی از اسیدهای آمینه اصلی نظیر لیسئین است که در تولیدات دانه ای که غذای اکثر حیوانات است کم یافت می شود و همچنین دارای اسید های آمینه میتونین و سیستئین با محتوا و قابلیت هضم و ارزش غذایی بالا می باشد ، به علاوه شامل ویتامین های دسته B نظیر B12 وB2 ، کولین، نیاسین، اسید پانتوتیک و ریبوفالوین، و یک منبع خوب برای کلسیم، مس، آهن، فسفر و مقدار ناچیزی از مواد معدنی دیگر می باشد. مقدار پروتئین آن بین ۵۰ تا ۶۰ است و انرژی آن بسته به چربی موجود در آن متغیر می باشد. پودر ماهی بر اساس مقدار پروتئین، چربی، رطوبت، خاکستر و ازت آزاد آن به درجات مختلفی از نظر کیفی تقسیم می شود .هر چه مقدار پروتئین زیادتر و میزان چربی، رطوبت، خاکستر و ازت آزاد آن کمتر باشد، پودر حاصله مطلوب تر است.

روغن ماهی در مرحله پختن ماهی استخراج می شود و به دلیل داشتن اسید های چرب اشباع نشده و امگا-۳ در سلامت غذای انسان نقش بسیار مهمی را ایفا می کند. روغن به دست آمده از فانوس ماهیان دارای بوی ملایمی بوده و روغن مرغوب به دست آمده از ماهی کیلکا دارای بوی مطلوبی می باشد. کاربرد پودر و روغن ماهی پودر ماهی به عنوان منبع غنی پروتئین در تغذیه دام، طیور و آبزیان نقش بسزایی دارد. در حال حاضر این محصول در صنعت مرغداری که دومین صنعت کشور می باشد، مصرف فراوانی داشته و حدود ۱۲ -۶ درصد از ماده تشکیل دهنده دانه مرغ را در بر می گیرد. همچنین در سالهای اخیر این ماده در سر سفره غذای انسانها نیز به طور مستقیم حضور پیدا کرده است.

روغن ماهی و پودر ماهی در صنعت پرورش حیوانات نقش مهمی را داراست و باعث افزایش رشد ، ضریب تبدیل خوراک ( FCR)و مقاومت در برابر بیماری می شود. استفاده ی ترکیبی از پودر و روغن ماهی در پرورش آبزیان باعث رشد چشمگیر آنها، کاهش هزینه های تولیدی و حفظ و بهبود طعم ماهیان خوراکی می شود. بر اساس آمار ارائه شده از شرکت های مهم پرورش آبزیان در جهان، رژیم غذایی مورد استفاده آنها دارای ۵۴ -۲۵ درصد پودر ماهی و ۳۲ – ۲۵ درصد روغن ماهی می باشد. البته در بسیاری از موارد کاربرد پودر ماهی به عنوان کود های درختی نیز می باشد .

سایر مصارف روغن ماهی عبارتند از:

–مصرف خوراکی برای انسان

–مصرف دارویی

–تولید لوازم آرایشی و بهداشتی از قبیل صابون و ...

–صنعت رنگ سازی و قیر


آدرس

بابلسر - شهرک صنعتی میر رود

موبایل