صنایع بتنی پارس تندیس

تلفن

موبایل

آدرس

تهران - شهر ری

تولید کننده آلاچیق و مبلمان شهری 

مبلمان، برای اهداف مختلف تعیین شده، مورد استفاده قرار می گیرند و با قرار گرفتن در کنار یکدیگر، یک مکان جدید را شکل می دهند. درک این موضوع، می تواند برای طراحان فضای باز و شهری خلاقیت بیشتری ایجاد کند و به آنها امکان دهد فضاها را طوری طراحی کنند، که بتوانند در دراز مدت در رسیدن به اهداف خود موفق شوند. اگر مبلمان و آلاچیق شهری به درستی در طراحی یک فضای عمومی ادغام شوند، یک هویت ایجاد کرده و مکان منحصر به فرد در اطراف آن خلق می شود.

به عنوان مثال، اشیاء استفاده شده برای تسهیل حمل و نقل یا استفاده از زمین های مجاور خیابان، معمولاً در مناطق شهری با هدف جذاب تر کردن خیابان مورد استفاده قرار می گیرند. با این حال، این اشیاء اگر در نزدیکی تقاطع ها قرار بگیرند، ممکن است، توجه رانندگان را مختل کنند، به خصوص اگر جمعیت در اطراف آنها ایجاد شود و اگر نزدیک جاده باشند، نباید مانع دید بین عابران شوند. مبلمان و آلاچیق شهری، باید بر اساس آنالیز الگوهای استفاده فعلی و مورد نیاز انتخاب و تنظیم شوند، در این صورت می توانند هدف مورد نظر را به طور موثر محقق کنند. مبلمان و آلاچیق شهری با کیفیت، بسیار پر هزینه هستند، بنابراین باید فقط در جایی که واقعاً مورد نیاز است، استفاده شوند.

روش های انتخاب یا طراحی مبلمان شهری

روش های مختلفی برای انتخاب یا طراحی مبلمان شهری وجود دارد، به عنوان مثال، بخش های مختلفی از خیابان می توانند به گونه ای طراحی شوند که به خودی خود به عنوان آثار هنری عمل کنند. به طور کلی، پنج معیار اساسی در انتخاب و قرار دادن وسایل مبلمان خیابانی وجود دارد،

  • عملکرد، یعنی بررسی اینکه کالای مورد نظر چقدر ضروری است و چگونه می تواند هدف خواسته شده را تأمین کند.
  • نشستن و چیدمان، یعنی تصمیم گیری در مورد مکان در هر مورد
  • شکل و ظاهر، یعنی اطمینان از تداوم یا حداقل پیوند بین طرح های مختلف.
  • دوام با توجه به استفاده مورد انتظار
  • هزینه

ضرورت وجود مبلمان و آلاچیق شهری

مبلمان شهری، تنظیماتی را برای استراحت، نشستن، غذا خوردن و برخوردهای اجتماعی با دیگران ایجاد می کند. چنین تنظیماتی ممکن است، برای افراد مسن، افراد دارای تحرک محدود و بزرگسالانی که فرزندان کوچک دارند، از اهمیت بالایی برخوردار باشند. اما علاوه بر جنبه عملکردی آنها، وسایلی از مبلمان وآلاچیق شهری مانند نیمکت ها و میزها در پارک ها و میادین نیز می توانند از نظر اجتماعی دارای اهمیت باشند، زیرا آنها به این مکان ها فضای زیبا و جذاب می بخشند. مبلمان و آلاچیق شهری انتخاب شده، می توانند افراد را به سمت فضاهای بیرونی سوق دهند و لذت استفاده از این فضاها را بیفزایند. چالش اصلی این است که بتوان این فضاها را با استفاده از مبلمان و آلاچیق شهری، به مکانی برای استقبال، آرامش وسرگرمی تبدیل کرد.

نحوه قرار دادن مبلمان و آلاچیق شهری

محل قرارگیری مبلمان و آلاچیق شهری، باید براساس کارکردهای آنها بوده و با الگوهای و طرح های سطوح سخت در محل هماهنگ باشد. نحوه قرار دادن مبلمان و آلاچیق شهری، نباید بهم ریخته و نامنظم باشد، به گونه ای که به طور مثال، نشانه ها به جای توزیع در چندین مکان به یک پست یا ستون منفرد وصل شوند.

علاوه بر این، مبلمان و آلاچیق شهری نباید برای عابران پیاده خطرناک باشند. اگر آنها در طول مسیر پیاده روی استفاده می شوند باید ترازشده، تا عبور آسان تر شود، نه اینکه مانند یک مانع به نظر برسند. طراحی مبلمان و آلاچیق شهری، باید بر اساس نیازهای معلولان، کودکان و سالمندان در نظر گرفته شود و همچنین مثلثی سازی را فعال کند، برای تحریک برخوردهای اجتماعی و تشویق افراد به صحبت، به گونه ای که با هم در ارتباط باشند.

ایمنی مبلمان و آلاچیق شهری

ایمنی و امنیت وسایل مبلمان طراحی شده برای فضاهای شهری بسیار مهم است. آنها باید از مواد ایمن ساخته شده و برای جلوگیری از آسیب دیدگی، بدون لبه های تیز طراحی شوند. مبلمان و آلاچیق شهری معمولاً با پیچ های لنگر به زمین متصل شده یا در زمین تعبیه می شوند. به طور طبیعی، تکنیک مورد استفاده برای نصب باید از قبل تصمیم گیری شود. همچنین، باید در انتخاب و طراحی مبلمان و آلاچیق شهری، تأثیرات جوی مانند نور خورشید، انبساط، انقباض، فشار باد، رطوبت و در بعضی موارد اسپری نمکی، یخ زدگی در نظر گرفته شود.


آدرس

تهران - شهر ری

تلفن

موبایل