ماهان صنعت مهرسا

موبایل

آدرس

تهران

قیمت انواع لوله مانیسمان

لوله­ها وسایلی هستند که به شکل سیلندر توخالی و معمولاً با مقطع گرد ساخته می شوند. این وسایل برای انتقال موادی مثل مایع­ها و گازها بکار برده می شوند. آنها از انواع مختلفی تولید شده و در کاربردهای گوناگون استفاده می شوند. مجموعه ماهان صنعت مهرسا از تأمین­کننده­های معروفی است که انواع لوله­­های فلزی چون لوله فولادی و لوله مانیسمان و لوله­های غیر فلزی چون پلی اتیلن، پلی پروپیلن و پلیکا را تأمین و پخش می کند. یکی از محصولاتی که ماهان صنعت مهرسا در کار تأمین آن است، لوله مانیسمان (بدون درز) می باشد که از استحکام مکانیکی بالایی برخوردار بوده و در برابر خوردگی، حرارت و فشار بالا تحمل و مقاومت زیادی دارد. قیمت انواع لوله مانیسمان به مواردی مثل سایز، ابعاد، برند و کیفیت آن بستگی دارد. این لوله­ها از سایز 1 اینچ تا حداکثر 42 اینچ (قطر اسمی) و از رده­های مختلف تولید شده و به فروش می رسند. برای خرید لوله مانیسمان از هر اندازه و سایزی و همچنین دریافت مشاوره و طرح سؤال در مورد قیمت خرید هر رده از لوله­ها با کیفیت­های مختلف می توانید با شماره­های­ زیر تماس بگیرید:


مجموعه ماهان صنعت مهرسا با سابقه چندین و چند ساله و بکارگیری کادر مجرب در کار تأمین و پخش انواع لوله، آماده ارائه انواع خدمات فروش لوله به مشتریان خود در سراسر کشور می باشد.

لوله مانیسمان چیست؟

یک نوع لوله فلزی خاص بوده که از جنس فولاد می باشد و بر روی بدنه خود اثری از جوش یا درز گرفته شده ندارد. اسم آن از مخترعش یعنی مانیسمان که یک مخترع آلمانی بود، برگرفته شده است. فرآیند تولید این لوله با لوله­های فلزی دیگر متفاوت است و از ساختار مستحکم همگن و یکنواختی تشکیل شده که در برابر خوردگی و پوسیدگی مقاوم بوده و نسبت به حرارت و فشار بالا نیز از سایر لوله­های فلزی مقاومت­تر است. برای انتقال موادی با فشار و دمای زیاد یا مواد خطرناک و خورنده می توان از این لوله­ها استفاده کرد.

مشخصات لوله ­­های مانیسمان

این لوله ­ها بر طبق استانداردهای بین المللی چون ASTM، JIS یا DIN ساخته و تولید می شوند که استاندارد ASTM بسیار رایج است. این استانداردها تعیین می کنند که مشخصات نامی لوله چون فشار و ضخامت در چه محدوده باید قرار بگیرد. لوله­های مانیسمان در ضخامت­ها یا رده­های خاصی تولید می شوند که رایج­ترین و پرکاربردترین آنها رده 20، 40 و 80 می باشد. هر چه عدد رده افزایش می یابد قطر اسمی یا اختلاف بین قطر داخلی از قطر خارجی لوله افزایش می یابد و بالطبع قدرت تحمل فشار لوله نیز از داخل زیادتر می شود. در هر رده نیز سایزهای مختلفی وجود دارد. بر حسب اینکه کاربرد موردنظر چه باشد و فشار وارد بر دیواره­های داخلی لوله به چه اندازه باشد، سایز و رده لوله تفاوت می کند.

اختلاف بین لوله مانیسمان با لوله درزدار:

1)تفاوت اصلی بین این دوع لوله در بدون درز بودن لوله مانیسمان نسبت به لوله درزدار می باشد. در لوله­های درزدار این درزها توسط فرآیند جوش پوشش داده می شود اما به مرور زمان و با افزایش کارکرد لوله، ممکن است در محل درز ترک یا خوردگیایجاد شود و باعث نشتی مواد از آن شود. این یک نقطه ضعف لوله­های درزدار است که در لوله مانیسمان وجود ندارد.

2) قابلیت تحمل فشار بیشتر با اندازه و سایز مشابه با یک لوله درزدار

3) لوله مانیسمان بر خلاف لوله درزدار بعد از فرآیند تولید اولیه سفت و سخت می شود و احتیاجی به حرارت­دادن آن نمی باشد.

4) قیمت­های لوله­های مانسیمان در اندازه و سایز مشابه بیشتر از لوله درزدار است.

5) فرآیند تولید لوله مانیسمان طولانی­تر از لوله درزدار است.

تولیدکنندگان لوله مانیسمان:

 این لوله­ها هم در داخل و هم در خارج از کشور تولید می شوند. از مهم­ترین کارخانه­های تولید این نوع از لوله در ایران می توان به کارخانه گروه ملی فولاد ایران، شرکت لوله­های دقیق کاوه ایرانیان، شرکت لوله گستر اسفراین و شرکت پروفیل فولادی اصفهان اشاره کرد.

کاربرد لوله مانیسمان:

از این لوله به جهت بالابودن مقاومت و ضریب اطمینانش، در کاربردهای مهم، حساس و ظریف استفاده می شود از جمله:

  • کاربرد در صنایع نفت و گاز

  • کاربرد در صنایع پتروشیمی

  • کاربرد در صنایع دارویی و غذایی

  • استفاده در خطوط فشار قوی

  • استفاده در خطوط هیدرولیک

  • کاربرد در صنعت برق برای برج­های پشتیبانی

                                                                                        



آدرس

تهران

موبایل

شبکه های اجتماعی