نهادین صنعت سپهر جم

تلفن

موبایل

آدرس

تهران - خیابان قزوین - نبش خیابان سبحانی - مجتمع میلاد قائم - ورودی اول - طبقه دوم - واحد 492

طراحی وساخت میکانیکال سیل

طراحی و ساخت مکانیکال سیل به سادگی روشی است برای داشتن مایعات درون یک رگ (به طور معمول پمپ ، میکسر ، و غیره) که در آن یک شافت چرخان از داخل یک محفظه ثابت یا متغیر، که در آن محفظه در اطراف شفت می چرخد، عبور می کند.

هنگام آب بندهای مکانیکی پمپ گریز از مرکز، چالش این است که اجازه دهید یک شافت چرخان برای ورود به قسمت "مرطوب" پمپ وارد شود، بدون آنکه حجم زیادی از مایع تحت فشار را از بین ببرد.

برای پرداختن به این چالش، باید یک محفظه بین شافت و محفظه پمپ وجود داشته باشد که می تواند فشار فرآیند پمپاژ را داشته باشد و در مقابل اصطکاک ناشی از چرخش شافت مقاومت کند.

روش های سنتی آب بندهای مکانیکی در طراحی و ساخت مکانیکال سیل

بسته بندی بافته قبل از بررسی نحوه عملکرد مکانیکال سیل، درک سایر روش های طراحی و ساخت مکانیکال سیل مهم است. یکی از این روشها که هنوز به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد بسته بندی Gland است.

بسته بندی بافته یک ماده بافته و طناب مانند است که در اطراف شفت بسته می شود و از نظر جسمی فاصله بین شافت و محفظه پمپ را پر می کند.

بسته بندی بافته هنوز هم در بسیاری از برنامه ها بطور معمول مورد استفاده قرار می گیرد، با این حال به طور فزاینده کاربران به دلایل زیر مکانیکال سیل را انتخاب می کنند:

  • اصطکاک چرخش شافت هنگام بسته بندی از بین می رود، این مسئله منجر به افزایش نشت تا زمانی که بسته بندی تنظیم شود یا دوباره بسته بندی شود، خواهد شد.

  • اصطکاک به وجود آمده در شافت همچنین بدان معنی است که بسته بندی آن برای سرد شدن باید با حجم زیادی از آب شسته شود.

  • بسته بندی برای کاهش نشت نیاز به فشار در برابر شافت دارد، این بدان معنی است که پمپ برای چرخاندن شافت به انرژی بیشتر درایو نیاز دارد و انرژی خود را هدر می دهد.

  • از آنجا که بسته بندی نیاز به تماس با شافت دارد در نهایت یک شیار درون آن به وجود می آید که می تواند هزینه تعمیر یا تعویض در بر داشته باشد

طراحی و ساخت مکانیکال سیل برای غلبه بر این اشکالات به وجود آمده است.

طراحی و ساخت مکانیکال سیل اساسی شامل سه نقطه آب بندی است.

قسمت ثابت مکانیکال سیل در محفظه پمپ با یک مهر و موم استاتیک تعبیه شده است، این فرآیند ممکن است با یک حلقه o یا واشر بسته شده بین قسمت ثابت و محفظه پمپ بسته شود.

قسمت چرخشی مهر معمولاً با یک حلقه O روی شافت بسته می شود. این نقطه آب بندی نیز می تواند به عنوان ایستا در نظر گرفته شود زیرا این قسمت از مکانیکال سیل با شافت می چرخد.

مکانیکال سیل به خودی خود واسط بین قسمتهای استاتیک و چرخشی مهر است.

یک قسمت از مهر و موم یا به قسمت استاتیک یا چرخشی، همواره به صورت انعطاف پذیر نصب شده و بارگیری می شود تا بتواند هرگونه انحراف شافت کوچک، حرکت شفت به دلیل تحمل فشار و تراز خارج از عمود به دلیل تحمل های ساخت را در خود جای دهد.

نقاط آب بندی در طراحی و ساخت مکانیکال سیل 

در حالی که دو نقطه آب بندی در طراحی و ساخت مکانیکال سیل، مهر و موم های استاتیک ساده ای است، اما مهر و موم بین اعضای چرخنده و ثابت می بایست کمی مورد توجه قرار گیرد. این مهر و موم اصلی اساس کلیه طراحی و ساخت مکانیکال سیل است و برای اثربخشی آن ضروری است.

مکانیکال سیل اصلی در واقع یاتاقان عمودی بارگذاری شده فنری است  از دو چهره کاملاً صاف، یکی ثابت، یکی دوار، در حال چرخش بر روی یکدیگر، صورت های مهر و موم با استفاده از ترکیبی از نیروی هیدرولیک از مایع درزگیر و نیروی فنر از طراحی و ساخت مکانیکال سیل شده به هم فشار می یابند. در این روش یک مهر و موم برای جلوگیری از نشت فرایند بین نواحی چرخشی (شافت) و ایستا پمپ ایجاد می شود.

اگر صورت های مهر و موم شده بدون هیچ گونه روانکاری بر روی یکدیگر چرخانده شوند، به دلیل اصطکاک صورت گرفته و تولید گرما، آنها آسیب دیده و به سرعت شکست می خورند. به همین دلیل نوعی روغن کاری بین صورت مکانیکال سیل ثابت و متغیر لازم است. این فرآیند به عنوان طراحی و ساخت مکانیکال سیل شناخته شده است.

طراحی و ساخت مکانیکال سیل در شرکت نهادین صنعت سپهر جم

با توجه به مطالب گفته شده می توان به درستی درک کرد طراحی و ساخت مکانیکال سیل امری پیچیده و با نیاز به تخصص فراوان است.

ما در شرکت نهادین صنعت سپهر جم در زمینه طراحی و ساخت مکانیکال سیل، آب بندی های مکانیکی و تعمیر مکانیکال سیل با کادری مجرب و متخصص تمام مراحل این فرآیند را با دقت به انجام رسانده و با کیفیت ترین خدمات را با قیمتی مناسب ارائه خواهیم کرد،

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.

آدرس

تهران - خیابان قزوین - نبش خیابان سبحانی - مجتمع میلاد قائم - ورودی اول - طبقه دوم - واحد 492

تلفن

موبایل