نیروگاه برق مقیاس کوچک

موبایل

آدرس

زعفرانیه - مقدس اردبیلی - انتهای ثارالله - پلاک ۴۵

احداث نیروگاه مقیاس کوچک

احداث نیروگاه مقیاس کوچک یکی از بهترین کارهایی می‌باشد که می‌توان برای تولید برق انجام داد زیرا نیروگاه‌های مقیاس کوچک به دلیل بازدهی بالا، نیاز کمتری که به گرفتن سرمایه دارد و... یکی از بهترین نیروگاه‌های تولید برق در جهان می‌باشند که جزء تولید کننده‌های برتر برق به شمار می‌روند.
1. نیروگاه گازی: سیال عامل در این نیروگاه هوا می‌باشد. به وسیله‌ی یک توربین ژنراتور گازی تولید انرژی انجام می‌گیرد. توربین گازی از سه قسمت: کمپرسور، محفظه‌ی احتراق و توربین تشکیل شده است. احداث نیروگاه مقیاس کوچک گازی دارای مزایای زیر می‌باشد:
سادگی، قیمت مناسب، نصب و راه اندازی سریع، بدون استفاده از آب و نیاز به نیروی زیادی ندارد.
2. نیروگاه تولید همزمان برق و قدرت: به وسیله‌ی سوزاندن سوخت‌های فسیلی و حرارتی، قدرت محوری تولید شده و سپس آن را به انرژی الکتریسیته تبدیل می‌کنند. نیروگاه‌های برقی یکی از این نوع می‌باشند. برای احداث نیروگاه مقیاس کوچک تولید همزمان برق و قدرت باید از گرمایی که حین فرآیند سوختن به وجود می‌آید حداکثر استفاده را ببرید.
احداث نیروگاه مقیاس کوچک تولید همزمان برق و قدرت هم دارای مزایای خاص خود می‌باشد: افزایش بازده انرژی، کم کردن هزینه‌هایی که برای تامین انرژی اولیه مورد نیاز است، تامین انرژی الکتریسیته‌ای با کیفیت بسیار بالا و امکان فروش برقی که به صورت اضافی در شبکه تولید شده است.
3. نیروگاه بادی: تولید برق با استفاده از باد که یکی از منابع طبیعی می‌باشد. احداث نیروگاه مقیاس کوچک بادی باید در منطقه‌ای باشد که وزش باد در آن قسمت مناسب باشد.
4. نیروگاه خورشیدی: استفاده از انرژی خورشیدی برای تولید برق یکی از پرطرفدارترین و کاربردی‌ترین روش‌های تولید برق می‌باشد زیرا انرژی خورشید عظیم‌ترین منبع انرژی جهان می‌باشد که رایگان، پاک و بدون پایان است. برای احداث نیروگاه مقیاس کوچک خورشیدی باید محلی را انتخاب کنید که نور خورشید در آن قسمت بیشتر از مناطق دیگر باشد. به طور کلی کشور ما در نواحی پرتابش قرار دارد و برای احداث نیروگاه مقیاس کوچک خورشیدی بسیار مناسب می‌باشد. اما برای انتخاب مکان مناسب برای احداث نیروگاه مقیاس کوچک خورشیدی باید بسیار دقت کرد و بهترین نقطه را انتخاب نمود.

خرید و فروش ژنراتور گازسوز:

ژنراتور گاز سوز که برای تولید کردن برق بکار می‌رود به صورت ترکیبی از موتور گازسوز و ژنراتور می‌باشد. ورودی این  ژنراتور گازسوز، گازCNG   یا LPG می‌باشد.
تولید برق در این ژنراتور گاز سوز به صورت زیر می‌باشد:
ابتدا با ایجاد فرآیند سوختن در سیلندر‌ها، خروجی ژنراتور گازسوز به انرژی مکانیکی تبدیل می‌شود که این انرژی باعث چرخیدن شفت موتور می‌شود سپس با وصل کردن آن به ژنراتور برق تولید می‌شود.
در خرید و فروش ژنراتور گازسوز باید به قیمت آن و عوامل موثر بر قیمت توجه کنید. قیمت این ژنراتور به نوع شرکت، قطعات و تجهیزات آن بستگی دارد.
برای خرید ژنراتور گازسوز دقت کنید که ژنراتوری را انتخاب کنید که با نوع فعالیت شما مناسب باشد و همچنین با میزان برق مصرفی در دستگاه‌ها متناسب باشد.
توجه داشته باشید که ژنراتور گاز سوز سه فاز برای تولید کردن توان در صنایع بکار می‌رود و دارای انعطاف‌ پذیری بالایی هستند.
ژنراتور گازسوز تک فاز برای کارهایی با مقیاس کوچک‌تر بکار می‌روند، معمولا در مناطق مسکونی و برای انجام کارهای منزل کاربرد دارند. به این نوع ژنراتورها، موتور برق هم می‌گویند.

تامین برق نیروگاهی:

نیروگاه برق به مجموعه‌ی بزرگی از تاسیسات صنعتی گفته می‌شود که هدف آن‌ها تولید انرژی الکتریکی می‌باشد و به تامین برق مورد نیاز افراد جامعه می‌پردازد.
صنعت نیروگاهی کشور ما با توجه به عملکردهای بسیار خوبی که داشته است به یکی از پایه‌های مهم در توسعه کشور تبدیل شده است. این صنعت مفید در شرایط حساس مانند فصل گرم تابستان که مصرف برق به اوج خود می‌رسد انرژی مورد نیاز تمام مردم کشور را فراهم کرده است. فراهم نمودن این حجم عظیم از انرژی با افزایش دادن ظرفیت تولید و بهره‌برداری همیشگی و موثر نیروگاه ها امکان پذیر می‌باشد.
توجه داشته باشید که امروزه مصرف برق در تمام بخش‌ها افزایش پیدا کرده است و نیاز مردم به برق در تمام زمینه‌ها بیشتر شده است. به همین دلیل باید با احداث نیروگاه مقیاس کوچک و بزرگ به تامین برق مورد نیاز در قسمت‌های مختلف پرداخت. برای مصرف بهینه و کاهش دادن تلفات برق باید نقاط تولید برق را به نقاط مصرف نزدیک‌تر کرد با  این کار تامین برق پایدارتر خواهد بود.
قبل از احداث نیروگاه مقیاس کوچک بهتر است با انواع نیروگاه‌های مقیاس کوچک آشنا شوید:

آدرس

زعفرانیه - مقدس اردبیلی - انتهای ثارالله - پلاک ۴۵

موبایل