گروه استخر سازی آرام

موبایل

آدرس

تهران - شهریار - بلوار رسول اکرم - کوچه گلدیس - پلاک 57

ساخت و طراحی استخر

استخر یک مکان تفریحی بسیار پرطرف‌دار است که از گذشته ‌های بسیار دور تاکنون استخر وجود داشته است و طرف‌داران خود را حفظ نموده است. اما نحوه ساخت و طراحی استخر، صفر تا صد ساخت استخر و سونا، ساخت و طراحی سونا و جکوزی، طراحی و اجرای استخر و سونا  و همچنین تجهیزات مختص آن‌ها تغییرات بسیار زیادی کرده است. نمونه استخرهایی که در حدود ده سال پیش ساخته شده‌اند تجهیزات بسیار ساده و اولیه‌ای دارند، اما امروزه با گسترش و پیشرفت علم و تکنولوژی ما امروز شاهد ساخت و طراحی استخر های با تکنولوژی بسیار بالا و خیره‌ کننده هستیم‌. استخرهای کنونی به گونه‌ای ساخته می شوند که آب ورودی آن‌ها بدون هیچ‌گونه زحمتی در دمای استاندارد و مناسب باشد و شما که می‌خواهید از این استخر استفاده نمایید با آب خیلی سرد یا خیلی داغ روبرو نخواهید شد. علاوه ‌بر این برای ساخت و طراحی استخر از دستگاه‌های ضدعفونی و تصفیه استفاده می‌شود تا از آسیب رسیدن به پوست شناگران جلوگیری شود. شما باید این نکته توجه داشته باشید که تاسیس انواع استخرها در فضاهای مختلف متفاوت است و با توجه به کاربرد آن‌ها باید از تاسیسات متفاوتی استفاده کرد. برای مثال استفاده از تاسیسات مختص برای استخرها روباز و روبسته با هم متفاوت است، برای مثال برای ساخت و طراحی استخر های روباز شما به سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی نیاز ندارید و فقط می توانید از سیستم ‌های تصفیه آب که یک نیاز ضروری است استفاده کنید، اما استخرهای سرپوشیده باید دارای سیستم تهویه هوا نیز باشند تا رطوبت و درجه حرارت محیط استخرها تنظیم شود. از این ‌رو نصب به وسیله های گرمایشی و سرمایشی در محیط استخر های سرپوشیده بسیار ضروری است. شما باید برای ساخت استخر مراقب نظارت و اجرای سونا و جکوزی، و نظارت و اجرای استخر، توسط مهندسان این زمینه باشید.

تاسیس بخش های مختلف استخر

در سال‌های اخیر پیشرفت‌های بسیار زیادی در زمینه ساخت و طراحی استخرها صورت گرفته است. برای مثال در گذشته ساخت استخرها فقط به صورت مستطیل شکل بود، اما امروزه متخصصان فعال در این زمینه توانستند با استفاده از علوم فنی و مهندسی از فضای ساختمان شما بهترین بهره را ببرند. مازاد فضای ساختمان شما را به حداقل برسانند. متخصصان فعال در این زمینه می‌کوشند که تجهیزات استخر را با عوامل بسیار زیاد و مهمی که در ساخت و طراحی استخرها مهم هستند و تاثیرگذار هستند یکی نمایند. برای مثال آن‌ها باید خرید تجهیزات را با جریان آب، فیلتراسیون آب، و همچنین نوع فیلترهای مورد استفاده، نوع پمپ‌ها، و سیستم‌های الکتریکی توجه بسیار زیادی نمایند. همچنین افرادی که قصد دارند برای ساختمان‌های خود استخر تاسیس نمایند باید آگاهی‌ های لازم و مورد نیاز را برای خرید تجهیزات و سیستم‌ های مورد نیاز خود داشته باشند تا بتوانند بدون هیچ مشکلی در خرید انواع مختلف سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی، انواع رنگ‌ها، کاسه‌های استخر، پمپاژ مکانیزه آب، و ساختار شیمیایی آب بطور مثبت عمل کنند.

همان‌طور که می‌دانید یک استخر شنا دارای تجهیزات و بخش‌های بسیار متفاوتی است، که برای هر کدام از این بخش‌ها باید تأسیسات و تجهیزات خاصی اعمال شود‌. برای مثال برای ساخت انواع جکوزی های مختلف شما باید علاوه بر تجهیزاتی که برای استخر خود نیاز دارید یک دیگ بخار نیز تهیه نمایید تا بتوانید آبگرم برای جکوزی خود را تهیه نمایید. همچنین برای ساخت و استفاده از سونا نیز شما باید از تجهیزاتی که بخار مورد نیاز برای سونا را تهیه می‌کند استفاده نمایید. جالب است بدانید که موتورخانه هایی که برای ساخت و طراحی استخرها تهیه می‌شوند دارای سه بخش کلی تصفیه آب، پمپاژ آب، و همچنین سیستم گرمایشی هستند که برای ساخت هر کدام  از این بخش‌ها باید بطور جداگانه مورد بررسی و تاسیس قرار بگیرد.

کلام آخر

اگر قصد ساخت و طراحی استخر در منزل خود را دارید باید به چند نکته توجه نمایید. سعی کنید که از متخصصان کمک بگیرید که در این زمینه تجربه و تخصص کافی را دارند تا از هدر رفت سرمایه خود جلوگیری نمایید. از تجهیزاتی استفاده نمایید که مطمئن هستید استانداردهای لازم را برای ساخت استخر دارند و در آینده برای شما مشکلی ایجاد نخواهند کرد. سعی نمایید که به طور مداوم و به موتورخانه استخر خود سر بزنید و از کارکرد درست لوازم و تجهیزات خود اطمینان حاصل نمایید. سرویس کردن استخر می‌توانند یکی از راهکارهای بسیار مهم و حیاتی برای جلوگیری از هدر رفت سرمایه و هزینه‌های شما باشد، پس سعی نمایید سرویس استخر خود را در دستور کار قرار دهید.

آدرس

تهران - شهریار - بلوار رسول اکرم - کوچه گلدیس - پلاک 57

موبایل