گروه صنعتی تجهیز کاران

موبایل

آدرس

تهران - پاکدشت - خاتون آباد - انتهای خیابان شهید رجایی - پلاک 40

گروه صنعتی تجهیز کاران

روش های مختلفی برای ساخت و تولید انواع دیگ بخار وجود دارد، البته این روش ها بر روی انواع دیگ های بخار قابل انجام می باشد و بستگی به کارخانه و شرکت تولید کننده و جنس ورق هایی که یرای دیگ بخار استفاده می شود، دارد.

انواع دیگ بخار شامل دیگ بخار آتشخوار، کورنیش، لنکاشیر، لوکوموتیو، دیگ بخار مرطوب، دو پاس و سه پاس حرارتی و ... می باشند که هر کدام از ورق خاصی و با استانداردهای مختلفی ساخته می شوند.

ر هنگام ساخت و تولید انواع دیگ بخار بارها مراحل مختلف تولید را تحت آزمایش قرار می دهند تا اگر نقصی و یا مشکلی در ورق های استفاده شده و یا عملیات جوشکاری وجود دارد مشخص شود و آنها در همان مراحل ابتدایی برطرف شوند.

بعد از تمام این آزمایش ها و جوشکاری های لازم، تمام دیگ بخار عایق کاری می شود و البته این کار با استفاده از مواد بسیار با کیفیت انجام می شود تا در مرحله بعد تمام تجهیزات مانند مشعل، پمپ، آبنما و ... روی آن نصب شوند.

در اینجا باید ذکر کرد که مشعل وظیفه ایجاد حرارت را دارد، پمپ  تامین مقدار آب را بر عهده دارد، آبنما، مقدار آب را اندازه گیری می کند و بقیه اجزا هم نقش های دیگری را بر عهده دارند.

هر عملی که  در طی روند ساخت و تولید انواع دیگ بخار انجام می شود باید مورد اهمیت قرار گیرد و نباید در آن نقصانی وجود داشته باشد، البته در تمام مراحل مختلف بعد از نصب هر قطعه ای، دیگ بخار چکاپ می شود مانند جوشکاری، که باید در هنگام انجام آن تمام پارامتر ها را در نظر داشت

عمر خوب برای یک دیگ بخار باید بالای بیت سال باشد، البته در صورتی که در مراحل ساخت و تولید انواع دیگ بخار استانداردهای لازم رعایت  شده باشد، دیگ بخار دارای این عمر مفید می باشد.

در ساخت یک دیگ بخار باید از تجهیزات و قطعات با کیفیتی استفاده کرد که درجه اطمینان بالایی نیز داشته باشند.

همچنین برای افزایش طول عمر یک دیگ بخار باید آن دیگ هر چند وقت یک بار توسط افراد مجرب تست شود و عیوبش رفع شود تا بتواند به خوبی کار کند و از کار نیفتد.

 

آدرس

تهران - پاکدشت - خاتون آباد - انتهای خیابان شهید رجایی - پلاک 40

موبایل

اصناف مرتبط