یاران پیشگان صنعت

تلفن

موبایل

آدرس

تهران- شهرری - فردوسیه - بلوار طالقانی - کوچه لاله - پلاک 7

تولید انواع صندلی خودرو

صندلی خودرو از اولین تجهیزات و وسایلی بوده که بشر بعد از اختراع ماشین، به ساخت آن پرداخته است . اولین صندلیها فقط جایی بودند برای نشستن سرنشین. شرایط راحتی و امکانات به غیر از این ، وجود نداشت.
به مرور زمان و با پیشرفت صنعت خودرو سازی، طراحی صندلی خودرو هم دچار تحول شد و علاوه بر درنظر گرفتن علم ارگونومیک، تجهیزات جدیدی نیز به صندلی ها اضافه شد، تا امروزه هنگام خرید خودرو یکی از نکات مهم در هنگام انتخاب خودرو، راحتی صندلی ها می باشد .
یکی از شرایط بسیار مهمی که امروزه در تولید انواع صندلی خودرو از اهمیت بالایی برخوردار است، وزن آن می باشد و همچنین فراهم کردن شرایطی در تولید انواع صندلی خودرو که هنگام بروز تصادفات، جان راننده و سرنشینان به طور حداکثری از آسیب حفظ شود.
امروزه با اضافه کردن آپشن هایی مانند داشتن گرم کننده و سرد کننده در زیر صندلی ها، به راحتی انان افزوده شده است. و یا وجود ماساژورها و یا تنظیم حالتهای مختلف صندلی برای راحتی بیشتر.
جنس انواع صندلی های خودرو:
معمولا جنس به کار رفته در صندلی های ماشین یا پارچه ایی هستند و یا از چرم طبیعی و قسمت میانی انها از جیر و داخل انها هم از فوم های مخصوص پر شده است. صندلی های از جنس چرم طبیعی که معمولا در ماشین های گران قیمت و با تکنولوژی بالا به کار می رود به آسانی قابل پاک شدن هستند. البته در بعضی از خودروهای ارزانتر از چرم پلاستیک استفاده می شود.
در تولید انواع صندلی خودرو، به غیر از جنس روکش صندلی، الیاف و موادی که در داخل صندلی هم به کار رفته اند، اهمیت بالایی دارد. زیرا این مواد به گردش جریان هوا و تعادل دمایی سرنشین کمک شایانی می کند.
چگونگی طراحی و زیبایی روکش  هم از مواردی است که مهم به نظر می آید که هم باعث راحتی و هم دوام بیشتر صندلی خواهد شد.
انواع صندلی خودرو:
صندلی ها به انواع : (صندلی جلو ماشین سواری،صندلی عقب ماشین سواری،) (صندلی مسافر برای اتوبوس و مینی بوس )( صندلی راننده اتوبوس و مینی بوس ) (صندلی وانت و کامیون و انواع تریلی ها )تقسیم می شوند.
هر کدام از این صندلی ها با توجه به کارکردی که دارند ، دارای ویژگی ها  و مشخصات خاص خود هستند که نمیتوان در مورد انواع دیگر به کار برد
انواع صندلی راننده:
صندلی های نیمکتی: که در ماشینهای قدیمی استفاده می شدند و سرتاسری از قسمت راننده تا سرنشین کنار راننده را در بر می گرفت. به شکل تخت هستند و مسلما  راحتی کمی هم خواهند داشت.
صندلی باکت: در ماشین های امروزی اساسا از این نوع طراحی برای صندلی ها استفاده می شود که نشیمن گاه گود و نرم و تکیه گاه بلندی هم دارند که تا پشت سر سرنشین امتداد پیدا کرده است
این صندلی ها آپشن هایی از جمله تنظیم حالت تکیه گاه دارند و در موارد پیشرفته تر، تنظیم دما هم از امکانات صندلی محسوب می شود.
صندلی اسپرت: این صندلیها از نظر شباهت و طراحی مانند گروه باکت ها هستند اما کف گودتری دارند. و کناره های پهن و بلند تا راننده  در سرعت و سر پیچ ها ، دچار سانحه نشود. معمولا جایگاه کمربند ها به دلیل خاص بودن با مدل های عادی تفاوت زیادی دارد
تولید انواع صندلی خودرو در مجموعه یاران پیشگان صنعت:
مجموعه تولیدی یاران پیشگان صنعت به تولید انواع صندلی مشغول است و توانسته صندلی های متنوع برای انواع اتومبیل با کیفیت خوب و طراحی خاص ، تولید نماید
یکی از انواع آنها تولید صندلی های اسپرت و آفرود می باشد. همانطور که در قسمت بالا هم گفتیم، صندلی های اسپرت و آفرود مشخصات ویژه ایی دارند که به ترتیب برای ماشین های مخصوص رالی و ماشینهای مخصوص مسابقات آفرود ساخته می شوند و کاربرد روزانه ندارند.
صندلی اسپرت دیواره های پهنی دارد که برای حفظ جان راننده در سرعت بالا به کار می آید. صندلی آفرود در ماشین های آفرود به کار می روند. ماشین های آفرود معمولا در جاده های صعب العبور حرکت می کنند . از جاده های کوهستانی وجنگلی گرفته، تا رانندگی در دل کویر و شن و ماسه.
صندلی آفرودی معمولا دارای تکیه گاه بلند و پشت سری هم هستند تا راننده و سرنشین راحتی کاملی را تجربه کند . معمولا روی صندلی ها هم می توان از روکش های قابل شستشو و سبک هم  استفاده کرد. در ضمن در تولید صندلی های آفرود و اسپرت باید نکات ایمنی هم را هم لحاظ کرد.
مجموعه تولیدی یاران پیشگان صنعت همچنین در تولید صندلی های سفارشی ماشین هم فعال می باشد و میتواند با توجه به سفارشات شما، انواع صندلی های مورد نظر برای خودروی شما را طراحی و تولید نماید.

آدرس

تهران- شهرری - فردوسیه - بلوار طالقانی - کوچه لاله - پلاک 7

تلفن

موبایل