کلینیک روانشناسی دکتر الهام قنبری

تلفن

موبایل

آدرس

تهران - مرزداران - بلوار اریافر -خیابان جانبازان شرقی - نبش کمالو - ساختمان پزشکان - پردیسان - طبقه 3 - واحد 12

نوروفیدبک درمانی در تهران

نوروفیدبک یک نوع توانمندسازی شناختی است و  یکی از انواع بیوفیدبک می‌باشد که به وسیله  امواج مغزی، به منظور تغییر در عملکرد مغز، مورد استفاده قرار می‌گیرد و هدف آن این است که مغز را به وسیله خودش آموزش دهد و به این طریق، مغز به وسیله بازخوردهایی که از اطراف جذب می‌کند، به  تعامل با محیط اطراف و همچنین تنظیم عملکرد خود می‌پردازد. به این معنی که فرد امواج مغزی خود را تحت کنترل خود دربیاورد. کلینیک روانشناسی دکتر الهام قنبری، بهترین روانشناس کودک و نوجوان، یکی از مراکز نوروفیدبک درمانی در تهران است که توانسته است در این راستا موفق باشد و نتیجه مناسبی از  این روش درمان به جای بگذارد.درمان بیماری‌ها به طریق نوروفیدبک درمانی، از سنین 5 یا 6 سالگی به بالا قابل اجرا می‌باشد و مخصوصا در کودکانی که به بیماری بیش فعالی مبتلا هستند، در این سنین می‌توان به طریق نوروفیدبک به آنها در درمان بیماری کمک کردبعضی از محققان و روانشناسان عقیده دارند که  اختلالات روانی که در مواردی از افراد، بخصوص کودکان سر می‌زند، حاصل عملکرد نامنظم و نادرست مغز و قسمت‌هایی از مغز است که باعث بروز مشکلات رفتاری در افراد می‌شود؛

یکی از بهترین مراکز نوروفیدبک درمانی در تهران کدام است؟

نوروفیدبک، ابزار جدیدی در علم روانپزشکی است که فعالیت و عملکرد مغز را اندازه می‌گیرد . مجموعه کلینیک روانشناسی الهام قنبری، بهترین مرکز نوروفیدبک تهران  کمکمی‌کند که فرد در همان لحظه از بازخورد عملکرد خود، چه دیداری ، چه شنیدنی و چه غیر، آگاهی یابد. این عملکرد می‌تواند باعث عملکرد مناسب، سالم و آسان در مکانیسم عصبی یک حرکت و رفتار  در فرد شود.

کاربردهای نوروفیدبک چیست؟

شاید در اینجا این سوال برایتان پیش بیاید که چه اختلالات و مشکلاتی را می‌توان به وسیله نوروفیدبک درمانی، معالجه کرد و این روش چگونه به رشد و آرامش  فرد می‌تواند کمک کند.؟ در اینجا می‌توان این پاسخ را داد که نوروفیدبک در حقیقت یک روش مکمل در کنار درمانهای دارویی و پزشکی است که در درمان بیماری‌هایی اعم از بیش فعالی، اضطراب و استرس، کمک به درمان مواد مخدر و دیگر مواردی از این قبیل را می‌توان به واسطه آن  زودتر به نتیجه رساند. لازم به ذکر است که نوروفیدبک درمانی در کنار راه‌های دیگر درمان بیماری‌ها موثر است و به تنهایی نمی‌تواند کارا باشد.

کلینیک نوروفیدبک درمانی در تهران، از این روش برای درمان موارد زیادی مورد استفاده قرار می‌دهد که در اینجا به معرفی بعضی از آنها می‌پردازیم:

  • استرس، اضطراب و افسردگی

دکتر الهام قنبری یکی از بهترین مشاوران خانواده درمانی در تهران است که به واسطه تخصص خود از این روش برای درمان اضطراب و استرس استفاده می‌کند.  نگرانی و

دلهره، یک واکنش سریع به استرس است که باعث ایجاد فشار عصبی زیادی بر روی فرد می‌شود و در نتیجه  آن، برای فرد افسردگی را به همراه دارد  بنابراین از این روش برای کمک به مغز استفاده می‌کنند تا  فشاری که بر روی مغز فرد است را کم کنند و واکنش‌هایی که در مغز فرد ایجاد می‌شود و باعث اضطراب و نا متعادل شدن فرد از لحاظ روانی می‌شود را کاملا تغییر دهند.

  • کنترل اختلالات رفتاری مخرب در کودکان

در بعضی مواقع شاهد مشکلاتی از قبیل اختلالات دوقطبی در کودکان، فلج مغزی، اوتیسم و مواردی از این قبیل هستیم. نوروفیدبک درمانی در تهران با توجه به سابقه کاربردی که دارد ، از این روش، به شیوه کاملا موثری برای درمان این اختلالات در کودکان استفاده می‌کند.

  • کنترل تشنج و همچنین مشکلات خواب در کودکان

 تشنج یک بیماری  خطرناکی است که  معمولا در سنین کودکی به کودکان سرایت می‌کند و در صورتی که معالجه نشود در سنین بالاتر  برای کودک مشکل ساز می‌شود. کنترل این بیماری به روش نوروفیدبک درمانی باید به وسیله متخصصان کاردان صورت بگیرد.همچنین اینکه بعضی از کودکان مشکلات خواب دارند  و ممکن است در زمان خواب دچار مشکلاتی مثل، صحبت کردن در خواب، دندان قروچه، کابوس دیدن، راه رفتن در خواب و مواردی از این قبیل شوند و یا اینکه از مکانهای تاریک می‌ترذسند و نصف شبممکن است از خواب بیدار شوند بنابراین  نوروفیدبک درمانی در تهران اقدام به درمان این مشکلات در کودکان کرده و به این روش آنها را از مشکلات و نگرانی‌ها دور می‌کند.

  • میگرن

درمان میگرن و سردردهای مزمن نیز به این طریق ممکن می‌باشد که مجموعه کلینیک روانشناسی دکتر الهام قنبری، یکی از بهترین مرکز مشاوره کودک و نوجوان  در تهران از این روش برای درمان این بیماری کمک می‌کند. بیماران میگرنی معمولا داروهای مدت دار استفاده می‌کنند که گاها عوارض جانبی دارند بنابراین نوروفیدبک درمانی در تهران  از این روش برای درمان استفاده می‌کند که تا به حال نتایج موفقیت آمیزی داشته است و در حقیقت یک روش بسیار مناسب برای رهایی از میگرن بوده است.


آدرس

تهران - مرزداران - بلوار اریافر -خیابان جانبازان شرقی - نبش کمالو - ساختمان پزشکان - پردیسان - طبقه 3 - واحد 12

تلفن

موبایل